tiistai 17. joulukuuta 2013

Luukku 17: Lahjaostoksilla


Mä oon aina ollut sellainen ihminen joka saa asiat parhaiten tehtyä just ennenkuin on liian myöhäistä, tai sitten kun on jo liian myöhäistä. Vaikka ajattelen aina asioita hyvissä ajoin, usein ajattelen kuitenkin samalla että noo, tässähän on vielä aikaa, ei vielä kannata tehdä koska mielipide jostain jutusta saattaa muuttua! Kunnes yhtäkkiä se aika onkin kulunut ja on liian myöhäistä. Näinpä mekin oltiin tänään joululahjaostoksilla ihan oikein jopa viikkoa ennen aattoa, oho.


Mun piti mennä herättämään Lucas päikkäreiltä, koska nykyään jos se on uinunut päivisin yli kolme tuntia, ei se meinaa illalla oikein nukahtaa ihmisten aikoihin. Sillä on aina kaikkia ihania nukkuma-asentoja!


Wörgliin päin ajellessa oli taivas ihan tulessa!


Leluosastolla etsimässä lahjaa, Lucas yritti vähän osoitella mitä se pukilta toivois.


Löydettiin uusi maku noista Hippin hedelmävälipaloista - kiivi-päärynä-banaani! Omnomnom!


Kamerassa voi vaihtaa asetuksen niin että esimerkiks hehkulampun valossa otetut kuvat ei ole niin keltaisia, muistin sen vaan tosi myöhään, hups.


Paketoin heti pari lahjaa, narut tosin pääsevät kyytiin vasta myöhemmin. Moni varmaan arvaa mitä tossa paketissa on! Haha, telkkarista tulee ihanan Til Schweigerin leffa jonka mainoskatko loppui just joten enempää ei ehdi höpöilemään tschüs!

maanantai 16. joulukuuta 2013

Luukku 16: Kengätön kakara


Miksei Lucaksella ole kenkiä jalassa? Eikö sillä ole kenkiä? Tällaisia kysymyksiä saan melkein joka päivä joltakin tutulta. Ajattelin nyt vastata ihan oikein erillisen postauksen muodossa, jotta ihmettelijöiden ei tarvitsisi enää ihmetellä!

Stefan ei puutu Lucaksen pukeutumiseen kovin paljoa. Se laittaa kiltisti ne vaatteet mitkä valitsen (pakko valita, koska sen väriyhdistelmät on aina ihan hirveitä) ja kysyy usein ulos lähdettäessä mitä Lucakselle laitetaan päälle, mä kun tietysti tiedän paremmin millä vaatetuksella se pärjää missäkin kelissä. Kenkäasiassa se on kuitenkin ollut ehdoton - ei kenkiä lapselle, joka ei vielä osaa kävellä.

Se lukee mielellään faktatietoa lastenhoitoon liittyen ja ottaa selvää asioista. Internetin ihmeellisestä maailmasta se oppikin, että taaperon jalka voi kärsiä siitä, kasvaa vääristyneeksi, jos sille tungetaan kengät jalkaan liian aikaisin ja usutetaan liikkeelle. Liian aikaisin tarkoittaa siis aikaa, kun lapsi ei osaa vielä kunnolla kävellä.


(Osaan myös juosta tukka hulmuten...)

Lucas oppi pari viikkoa sitten kävelemään ja tallusteleekin sisällä kokoajan, se ei konttaa enää juuri ollenkaan. Jos se konttaa ja siltä kysyy eikö se osaakaan kävellä, nousee se heti pystyyn. Ulkona se ei kuitenkaan suostu oikeastaan edes seisomaan yksin, saati kävelemään, tuettuna se kävelee jonkin verran. Olettaen ettei sillä ole kengät jalassa, vaan sellaiset toppatossut.

Jos sillä on kengät jalassa, ei se ulkona lumessa konttaillessaan oikein pysty liikkumaan yhtä vapaasti kuin tossujen kanssa, vaan se jää ihmettelemään että mitkä ihmeen kovat töppöset sen vauhtia hidastaa. Toki nuo talvikengät on vähän korkeavartisemmat, joten ihan ymmärrettävää että ne haittaa menoa. Ehkä se sen sukkaviha hankaloittaa myös sellaisten kauheuksien hyväksymistä.

Koska Lucas ei ole tosiaan aiemmin osoittanut kiinnostusta kävelemiseen, on ensikenkien osto jäänyt odottamaan aikaansa jotta voidaan varmasti ostaa oikean kokoiset, lahjoina saatuja ja mun kaverin pojan vanhoja meillä on vaikka kuinka. Ensikengäthän ei saisi kuitenkaan missään nimessä olla jonkun vanhat, joten nyt meillä olisikin edessä kenkien osto!


Mitähän mamit suosittelisivat tällaisille talvikeleille ensikengiksi? Huomio: niiden ei tarvitsisi kuitenkaan olla mitkään arktisessa -40 asteessa lämmittävät superkengät, koska meillä kylmä tarkoittaa -10°C. Ihan tavalliset, hyväksi havaitut talveen sopivat kengät, joilla on hyvä opetella kävelemään myös siellä ulkona. Sen olen kuullut että lasten ensikengät on kalliita!

Ehkä me mennään jo huomenna sovittelemaan popoja, koska Innsbruckin kurkkunenäkorvatohtori perui TAAS Lucaksen huomisen kontrolliajan. Soitin tänään varmistaakseni onkohan herra paikalla, mutta vastaanoton täti kertoi hänen olevan lomalla. LOMALLA! Just viime viikolla siirsivät ajan tälle viikolle, eivät sitten silloin muka tienneet että tohtori lähteekin lomalle!

No, ei haittaa, Stefanilla on niin kiire duunissa että sillä on vain yksi vapaa tällä viikolla joten kiva vaan ettei sitä tarvitse kuluttaa lekurireissuun. Tosin olis ollut kiva käydä Innsbruckin joulumarkkinoilla, mutta onhan niitä meilläkin! Nyt ruuanlaittoon, kertokaahan niitä suosituksia kiitooos! :)

sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Luukku 15: Kuumaa pukkaa


Koska miehetkin saa ihastella kauniina pitämiään naisia, on meillä naisillakin tottakai oikeus samaan miesten kohdalla! Vaikka jokaisen mielestä se oma mies on tietysti paras kaikista (ainakin toivon näin olevan, jos ei, niin vaihda se), en silti usko etteikö kukaan katsoisi tiettyjä julkisuuden henkilöitä sillä kuuluisalla sillä silmällä. Tässä tämän mamin lemppareita!


(No onhan Sakukin aika ihana. Kirjoitin siitä jopa ruotsiksi aineen lukiossa, aiheesta "todellinen voittaja". Haha.)

Mikko Koivu on ollut mun unelmien mies ikuisuuden, myös Stefan tietää mitä tarkoittaa numero yhdeksän. Ei se pelkkä ulkonäkö, vaan se karisma ja fiksuus! Mun äiti jopa toi mulle kerran duunista mukanaan kaksmetrisen pahvisen mainos-Mikon! Mun kaveri on yhtä paha fani ja oltiinkin ihan rikki kerran kun oltiin Helsingissä jossain baarissa ja seuraavana päivänä kaverin sisko sanoi että Mikko oli muiden kiekkoilijoiden kanssa ollut Henry's Pubissa. Me ei. Sydämet itki verta.


Til Schweigeriin ihastuin Kunniattomissa paskiaisissa. Sittemmin oon nähnyt miljoona muuta sen leffaa, ihan originaalisaksalaisina siis, se on tehnyt niitä just vähintään sen miljoona. Musta saksa oli ennen melko ruman kuuloista, mutta tänne muutettuani huomasinkin että se onkin aika kaunis kieli! Ja kun Til puhuu saksaa, no, silloin se kuulostaa erittäin suussa sulavalta kieleltä.


Gerard Butler ja P.S. I love you, tarviiko tähän muuta sanoa! En ole edes nähnyt kovin montaa sen leffaa, mutta tuo yksikin riittää saamaan sen tälle listalle, ihana aksentti ja ihana mies.


Entäs Bradley Cooperin sinisilmät ja vallaton tukka? Vähän samaa kastia Butlerin kanssa, en juurikaan tarkoituksella etsi sen leffoja, mutta jos se sattuu jossain olemaan niin leffahan paranee heittämällä!


Jan Köppen hurmas mut saksalaisella musiikkikanavalla heti ekana Itävallan vuonna. Seuraavana talvenakin takaisin tullessani oli ihana huomata että sen ihanat mainokset pyöri edelleen siellä! Katsoin telkkarista ehkä kerran viikossa jotain muuta kuin kyseistä musiikkikanavaa, muuten mulla pyöri se aina taustalla kun olin kotona.


Siihen, miksi katson Voice of Germanya, on olemassa kaksi syytä - Samu Haber ja Max Herre. Varsinkin jälkimmäisen kikkurat. Samua ihan vain siitä syystä koska se on niin hauska kun se puhuu sekaisin englantia ja saksaa ja kaikki pilkkaa Suomea, Maxia koska se on jotenkin niin söötti!


Lisäksi maininnan arvoisia ovat telkkariohjelmista tutut Jesse Williams - Greyn anatomian ihanaakin ihanempi tohtori Avery, Eric Dane - tai ihan vain McSteamy, Ian Somerhalder - Lostin hottis-Boone sekä Josh Holloway - joko Sawyerina tai sitten itsenään tukka nätisti. Kiitos nam, sattuiko tältä listalta löytymään sunkin suosikki?


Kuvat Google

lauantai 14. joulukuuta 2013

Luukku 14: Remppacheck & snowcheck


Mitä kuuluu remontille, kyselee Suomitutut tasaisin väliajoin. Hyvää kuuluu! Melkein kaikki tarvittavat ihmiset on nyt käyty läpi, saatiin silloin joskus syksyllä olleen Stefanin loman aikana paljon aikaan eikä sen olekaan tarvinut nyt kuluttaa vapaitaan niihin. Remontin alkamisajankohta on siis aina ollut joskus keväällä, siihen mennessä ollaan toivottavasti saatu kaikki hoidettua. Esimerkiks ikkunatarjous tuli tällä viikolla!

Jokin aika sitten energianeuvojakin oli saanut tiedot kasaan paperille, täällä (ja kuulemma nykyään myös Suomessa?) vaaditaan aina vanhaa taloa saneeratessa tällainen kyseinen "energiatodistus", joka kertoo kuinka paljon rakennus kuluttaa energiaa nyt ja remontin jälkeen. Meidän ero tulee olemaan vähintään 67%, aika hurja! Se tarkoittaa myös sitä että kaupunki maksaa ihan kivan osan kuluista!

Nojoo, miehiset asiat sikseen (miehet, voin kertoa teille lisää vaikka Skypessä...) ja hop kivoihin aiheisiin - esimerkiksi sisustukseen! Mä olen aina asunut enemmän tai vähemmän valmiiksi kalustetuissa kodeissa, joten homma tulee olemaan haaankala! Jotenkin mulla on melko selkeitä visioita miltä tahdon missäkin huoneessa näyttävän, mutta niiden toteuttaminen tuntuu vaikealta!

Ensimmäisenä vuorossa keittiö-olohuone-yhdistelmä! Kerroin aiemmin ettei niiden välistä seinää voi purkaa, koska se on kantava seinä mutta meidän arkkitehdin kamera näyttikin että se onkin ohut kuin mikä ja sen voi hakata kokonaan pois! Jeeee! Oon aina tahtonut just sellaisen ison, avaran tilan!


Vasemmalle tulee siis keittiö. Stefan tahtoi aivan ehdottomasti tuon erillisen kokkaussaarekkeen, intohimoinen ruuanlaittaja kun on. Värimaailmaa lukuunottamatta keittiön muuhunkaan sisustukseen en aio ottaa paljoa kantaa, kunhan on paljon laskutilaa ja iso jääkaappi sekä erillinen pakastinkaappi.

Sain vihdoin suostuteltua Stefanin tavallisiin ruokapöytään ja -tuoleihin. Se oli pitkään sitä mieltä että se tahtoo itävaltalaisille tyypillisen ruokailuryhmän, joka tarkoittaa että yksi osa on nurkkasohva. En tykkää niistä yhtään, ne on liian massiivisia mun silmille ja siivoaminen niiden alta on ärsyttävää, erilliset tuolit voi vain heittää pöydälle.


Kuvat Google, Xxxlutz

Keittiöstä tahdotaan yksinkertainen, vaaleasävyinen. Ei kuitenkaan tuollainen puunvärinen, hukatkaa nuo värit mielestänne ja miettikää sijoittelua! Ollaan käyty katsomassa keittiöitä jonkin verran, mutta aika harvoin näkee nimenomaan liesisaarekkeita, suurimmassa osassa on joko lavuaari tai sitten pelkästään laskutilaa.

Ruokapöytä voisi olla ihan tuollainen niin perus kun olla ja voi, mutta jos siinä olisi lisäosamahdollisuus olis se tietysti kiva. Otetaan kuitenkin luultavasti Stefanin äidin ruokapöytä, koska se ei mahdu sille enää tänne pieneen kotiin. Se on aitoa puuta ja tosi tukeva ja sitä kun vähän tuunaa niin siitä tulee oikein passeli eikä tarvis etsiä kuin sopivat tuolit!


Meidän ihana oranssi sohva on Stefanin veljen ja vähän toivoisin josko se ottaisi sen mukaansa keväällä muuttaessaan, koska se on materiaaliltaan varsinkin taaperolle erittäin sopimaton! Kaikki lika näkyy siinä hetkessä, siksi meillä onkin siinä viltit päällä. Muuten sohva on kyllä kiva, varsinkin kun tyynyt on ihan irrallaan ja kun leikitään Lucaksen kanssa siinä voi ne heittää hetkessä lattialle!


Uuden sohvan materiaalin ja värin tulisi olla siis käytännöllinen. Valkoista sohvaa en ottaisi ilman taaperoakaan, joku kiva väri sen olla pitää! Kuvissa näkyy nyt ainoastaan tummia sohvia kun ei netissä näe kaikkia värivaihtoehtoja samanlailla kuin liikkeissä, mutta malli olisi jotain tuon tyylistä. Nykyään tosi useissa sohvissa on levitysmahdollisuus ja sen tahdon myös, jos joku tulee vähin joukoin vierailulle niin voivat asua meillä!


Kuvat Google. Meillä on ihan tuollainen tavallinen sohvapöytä, vähän tummempana. Ja tyhjänä.

Mä aina ilkeästi hihittelen kun luen jostain blogista kuinka perheessä, jossa on pieni vauva, on niin nättejä sisustuselementtejä olohuoneen pöydällä tai telkkaritasolla. Ei ole kauaa... Vauva kasvaa ja tuhoaa kaiken mihin ylttää! Tai ehkä mä vaan olen sitten laiska, mutta kun ei se sata kertaa kieltäminen auta niin musta on vain helpompi tyhjentää kaikki tasot mihin beibillä on pääsy! On se joskus niin iso että se ymmärtää... toivottavasti.



Olohuoneeseen tulee mitä luultavimmin myös tietokonepöytä, koska makkariinhan pitää tietysti jättää tilaa tulevalle pienelle beibille! Stefanilla on jemmassa vanha pöytänsä, mutta ei olla vielä ihan yksimielisiä siitä, koska musta se on vähän turhan massiivinen... Mutta ehkä jos sitä vähän jollain värillä keventää, niin saattaahan se sopiakin! Tietokonepöydät ei ole mitään kovin kalliita, mutta saa nyt nähdä. Tuon mallinen olisi kuitenkin ehkä kiva, jos ostettaisiin uusi. Meillä on siis pöytätietokone jota en enää ikimaailmassa vaihtaisi läppäriin!



Telkkari tulee myös uudessa asunnossa olemaan seinällä, joten sille erillistä tasoa ei tarvita. Sen sijaan joku hyllykkö täytyy keksiä, vaikka seinähyllytkin on musta kivoja ja toki niitäkin meille varmaan tulee. Mitään lasivitriiniä tms. en tahdo vaikka suljettava malli olisikin vauvaa ajatellen erittäin kätevä, mutta beibi/taaperohan on pieni niin lyhyen aikaa että ehkä mä kestän sen hetken, lasivitriiniä en jaksais kovin kauaa katella!

Olohuoneen värimaailma on edelleen siis vähän hakusessa, ensin pitäis löytää passeli sohva ennenkuin voin alkaa miettimään suurempia. En itse tykkää kokovalkoisista kodeista ja myös Stefanin mielestä ne on aivan liian kliinisen näköisiä, siis eivät näytä kodikkailta, vaan lähinnä mallitaloilta joissa ei asu kukaan. Onneks se ei silti tykkää myöskään mistään sateenkaarisekoituksesta, koska sellainen taas saa mulle aikaan pelkän silmäsäryn.

Saa nähdä mitä keksitään! Kerron myöhemmin lopuista huoneista, uuteen asuntoon tulee siis tuon keittiöolkkarin lisäksi kaksi makuuhuonetta, kylppäri ja kodinhoitohuone. Lucaksen huoneen sisustamista odotan ehkä eniten, lapsille on niin paljon kaikkea ihanaa etten kestä! Aion maalata seinälle jotain, koska se pysyy paremmin kuin teippi mutta on sitten kuitenkin helppo maalata taas pois kun tyyppi kasvaa. Ei huolta, en aio maalata Muumia kera spriikannun...


Meidän päivä alkoi tänään rinteessä tällaisissa ihanissa raitisilmamyrkytysmerkeissä (hain aamulla mun laudan vieläpä huollosta, se oli ihankuin uusi ♥) ennenkuin Stefan meni duuniin, joten mulla on kamalasti virtaa jonka tahdon kuluttaa siivoamiseen (todellakin aika paha myrkytys) nyt vielä kun Lucas nukkuu!

Mentiin aamusta jo ennen ysiä joten saatiin laskea pitkään ihan yksinämme, olipas ihanaa! Lukijoiden joukosta löytyy jokunen Itävalta- tai talvifiilistelijä joten koitin ottaa teille kuviakin (se on vaan vähän hankalaa kameralla jonka näytöstä ei näe mitään, mutta ehkä nämä kelpaa, ainakin näette kuinka ruuhkaista olikaan), näihin tunnelmiin adiooos!





perjantai 13. joulukuuta 2013

Luukku 13: Taaperomusiikkia


Koska Lucas nukahti taas aivan liian myöhään ja mä olen ihan tosi väsynyt (kiitos Scofield että olet pilannut mun viimeisen about kuukauden unet...) enkä jaksa edes ajatella, saatte tänään pelkästään listan Lucaksen lempparibiiseistä. Näitä joko pelkästään kuunnellaan tai myös katsotaan, mutta jos myös katsoo, on tanssiminen hankalampaa, tutut tietää millainen tanssija Lucas on.

























 
Ehkä tästä löytyi jollekin tolvanalle joku uusi laulu, myös meille saa vinkata lisää taaperon mieleen olevia lauluja, Lucas rakastaa musiikkia!

torstai 12. joulukuuta 2013

Luukku 12: Viikon menot


Meidän pieni perhe on hyvä ainakin yhdessä asiassa - rahan käytössä. Me ostellaan tosi vähän mitään "turhaa", vaatekaappejakin uusitaan ehkä jopa liian harvoin! Lucaksen vaatteista suurin osa on käytettyjä tai uusina saatuja, sillekin ostan lähinnä silloin jos se tarvitsee jotakin, jos bongaan hyvän tarjouksen tai jos näen jotain niin söpöä mitä en voi olla ostamatta.

Joku on ehkä ihmetellyt miksi me asutaan tässä minikämpässä, jos tästä en kerta tykkää - no tietysti hinnan vuoksi. Meillä menee asumiseen noin 100 euroa kuussa, koska tästä talosta ei ole kenelläkään mitään velkaa, joten maksuja ei tule kuin mitä käytetään (sähkö, vesi, netti jne.). Olen useasti kertonut millainen hintataso täällä on asuntojen suhteen, liikutaan samoissa hinnoissa Helsingin kanssa. Satasella saisit ehkä jonkun pikkuvaraston keskeltä metsää.

Siksi ollaankin nyt saatu kivasti säästettyä tulevaa lainaa varten sekä samalla myös totuttu elämään ihan kuin me jo maksettaisiin lainaa pois, sillä mun tilillä oleviin rahoihin me ei kosketa ollenkaan. Äitiyspäiväraha, kotihoidontuki sekä lapsilisät (Mutterschutz, Kinderbetreuungsgeld, Kindergeld) ovat kaikki menneet sinne ja pysyneet siellä. Samoin Stefanin tilistä osa menee suoraan säästöön.


Se suurin syöppö meidän taloudessa on ehdottomasti ruoka! Me molemmat rakastetaan hyvää ruokaa, varsinkin Stefan, jolle on tärkeää että raaka-aineet on myös hyviä (ja onnellisilta eläimiltä peräisin), joten meille mukaan kaupasta tarttuukin niin paljon luomua kuin mahdollista. Vaikka hintaerot ei olekaan mitään valtavia ja osan tuotteista saattaa saada luomuna jopa halvempana, on jotkut taas sitten paljonkin kalliimpia. Mutta on ne vaan niin paljon parempiakin, joten mielellämme maksetaan enemmän.

Ajattelin viime viikolla laskea teille meidän yhden tavisviikon menot, mutta niistä tulikin ihan valtavat eikä se nyt ollutkaan mikään perusviikko! Me käydään aina ainoastaan kerran kaupassa viikon aikana ja mä käyn sitten lähikaupasta tarpeen mukaan hakemassa jotain, esimerkiks maito loppuu aina ennen seuraavaa kauppakertaa (Lucashan juo ihan tavismaitoa, joten sitä tosiaan kuluu).


No enivei! Maanantaina kävin lähikaupassa hakemassa maitoa, naisellisia tarpeita (pumpulipuikkoja, tamponeja jne.) ja mukaan tarttui myös neljä pakettia kosteuspyyhkeitä Lucakselle kun olivat tarjouksessa. Rahaa meni 16,44 euroa.

Tiistaina mentiin kunnolla kauppaan, meidän vakkari on Eurospar. Ostettiin kaikkia perusjuttuja, leipää, maitoa, vihanneksia, hedelmiä, mitä lie, lisäksi Stefan halus välttämättä ottaa mukaan kaksi horoskooppikirjaa (6€/kpl). Ei tarvittu mitään suurempia (kallein tais kirjojen lisäks olla vessanraikastimet 4,99€), joten rahaa meni 100,25 euroa. Ostetaan tosi paljon kaikkia tarjoustuotteita (kaksi yhden hinnalla, -50% jne.) ja kuitissa lukee aina kuinka paljon säästi niiden avulla - meillä säästö tänään oli 14,20 euroa!

Sparista poikettiin vielä DM:n (mihinhän tätä vertais, mulla on muka pää ihan tyhjänä mikä olis suomalainen vastine tälle, apuja täälläpäin asuvat finskit?) koska Stefan halusi itselleen sähköhammasharjan. Ostin samalla Lucakselle uuden hammasharjan, rahaa kului 32,10 euroa.


Keskiviikkona sattui se suurin rahareikä, kun tuli soittoja (sekä Stefanin mamilta että sen duunikaverilta) että silloin olikin viimeinen päivä ostaa kausikortit paitsi paikallisalennuksella, myös Stanglwirtin henkkarilisällä. Lähdettiin sitten kiireen vilkkaa hakemaan niitä, kaksi kappaletta yhteensä 700 euroa adiooos! No, ne maksaa itsensä talvella onneks takaisin. Ja hei esimerkiks Himoksella, jossa rinteitä on 21, maksaa kausikortti 580 euroa... Meillä laskettavaa on 279 kilometriä, ja oikea hinta on 568 euroa.

Kävelyllä Stefan tahtoi mennä ostamaan vielä mysliä, koska se oli edellispävänä unohtunut eikä se suostu aamuisin syömään mitään muuta. Mä en oikein tykkää käydä lähikaupassa sen kanssa koska sieltä tarttuu AINA mukaan niin paljon kaikkea muutakin kuin sitä mitä lähti hakemaan! Niin myös tälläkertaa, myslin lisäksi ostettiin myös myslipatukoita ja jotain hedelmäpatukoita ja mitä lie. Rahaa meni 17,40 euroa.


Ostoksiin meillä meni siis viime viikolla 166,19 euroa, joka on vähän normaalia enemmän, mutta toki mukana oli paljon sellaista jota ei ihan joka viikko tarvitsekaan ostaa. Jos kausikortit lisää siihen, hyppää summa 866,19 euroon. Onneks Stefan sai marraskuun palkan tuplana, se saa aina kahdesti vuodessa normikuukausipalkkansa kaksinkertaisena.

Me ostetaan (tai oikeastaan tilaillaan) toki myös välillä jotain turhuuksia, mutta melko harvoin. Näin joulun alla täytyy tietysti auttaa vähän Joulupukkia ja ostaa lahjoja, mutta onneks joulukin on vaan kerran vuodessa, minä pihiliisa olisin muuten hukassa! Ennen kaikki raha mitä tuli, meni samantien, nykyään en meinais malttaa ostaa edes niitä välttämättömyyksiä kun odotan vaan että pääsee käyttämään säästöjä uuteen, ihanaan kotiin! :)

keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Luukku 11: Kuvakeku



Koska unohduin päivällä siivoamaan ja Lucas meni vasta äsken (kymmeneltä, vissiin vähän liikaa raitista ilmaa) nukkumaan, ei tänään heru enää muuta kuin kuvia meidän pikku päivänpaisteesta! Jolla en tarkoita tota taivaalla joka päivä hengailevaa möllykkää, vaan tota taaperoa. Stefan uskoi tulevansa tänään aikaisin duunista kotiin, joten alan jo laittamaan Prison Breakia valmiiksi enkä nyt ehdi teille mitään kirjoittamaan, sorry, Scofield voittaa tälläkin kertaa!



Liian kirkasta, aivastuttaa!



Lucas miettii mitä auto sanookaan.



Eletään eri ajassa joten katsotte tämän varmaan vasta aamulla: KAUNISTA HUOMENTA KAIKILLE!