maanantai 19. elokuuta 2013

Viikkokuulumiset.

Taas meni yksi viikko ohi ilman että sitä edes huomasi, taas on jo uusi maanantai! Viime viikolla ehdittiin tekemään jälleen ei juuri mitään, mutta mun on nyt kuitenkin laitettava teille (siis lähinnä Suomisukulaisille ettei kukaan soita taas että miksei ole tullut kuvia) vähän kuvia koska Stefanilla on tänään ja huomenna taas vapaa (johan se eilen yhden päivän ehti duunissa ahertamaan) enkä varmasti ehdi oikein dataamaan!


Käytiin lenkillä Ellmaussa, jonne edestakaista matkaa kertyikin yli 7 kilometriä, hups! Oli tosi kiva kävellä, koska lämpöä oli ainoastaan 24 astetta joka tuntui älyttömän viileältä viime aikojen paahteiden jälkeen.


Ollaan myös syöty paljon itse! Stefanin pari kaveria (tykkään näistä kyseisistä kavereista kovin, koska ne on saksalaisia ja ymmärrän kaiken mitä ne sanoo) oli meillä grillaamassa ja Lucaskin sai syödä päivällisensä meidän kanssa ulkona pöydän ääressä. Se alkaa pikkuhiljaa suopua jopa myös noille mun herkkukokkauksille... Nykyään se syökin päivän toisen lämpimän ruuan purkista ja toinen on jotain itsetehtyä mössöä sekä yleensä tuoreita vihanneksia.


Lauantaina käytiin Aurachin eläinpuistossa, joka oli ihan kuin Jurassic Park (olenhan käynyt siellä joo monesti), sinne mentiin sisälle isoista porteista ja osa eläimistä oli siellä vapaana! Toki esimerkiks villipossut oli kyllä telkien takana, samoin tollaiset mustat, karvaiset, sarvipäiset lehmät (?). Siellä oli kyllä tosi paljon eläimiä ja Lucas tykkäs hirveesti!


Vuohia pääs silittämäänkin! Stefanin veljentyttö Lena oli siis myös meidän mukana (samoin veli ja sen tyttöystävä). Bambit oli vapaana, ne oli kauniita, varsinkin pikkubambit. Siellä oli myös huisina kaikkia erilaisia pupuja ja marsuja! Oon muuten aina tykännyt saksan marsu-sanasta, "Meerschweinchen" on suoraan suomennettuna meripossunen ♥ !


Jeeeeeeeee! Nyt jatkan tilauksen tekemistä Babymarktilla, tällähetkellä loppusumma näyttää 260 euroa... Mutta siellä on uusi testivoittaja-turvaistuin, ei summa muuten olis noin valtava! Superkivaa viikkoa kaikille, ciaooo!

tiistai 13. elokuuta 2013

Ammattina Hausfrau.

Kotiäitiys on rankkaa, aliarvostettua, hermoja raastavaa ja aivan liian huonopalkkaista. Mun on kyllä pakko väittää vastaan. Ainut mistä en osaa sanoa juuta enkä jaata on palkkaus, koska en tiedä mitä summia äidit Suomessa tällä ah, niin raskaalla työllään tienaavat. Työllä? Miten kukaan voi sanoa kotiäitiyttä työksi? Joku kuka ei ole koskaan tehnyt oikeita töitä?

Ei, myös Stefan sanoo tätä työksi ja se on kyllä vääntänyt ihan oikeaa duunia jo aika monta vuotta. Eihän sillä ole hajuakaan! Mulla pyörii mielessäni haavekuvia, joissa se jäisi toisen lapsen kohdalla kotiin ja mä menisin duuniin. Harmi vaan että ne jää tosiaan haaveeksi, koska Stefanilla on ammatti, eli se tienaa enemmän kuin mä tienaisin pelkällä lukiopohjalla. Olis vaan niin kiva että sekin saisi itse kokea sen, että kotivanhemmuus ei ole niin rankkaa kuin kaikki kuvittelee, vaan mukavaa, hauskaa ja ennenkaikkea palkitsevaa.


Nojoo, enhän minä saa tietenkään sanoa mitään. Minulla on vain yksi lapsi, pieni koti ja ihana, halutessaan avulias mies. Enhän MINÄ tiedä oikeasta kotiäitiydestä tai lapsenhoidosta mitään, varsinkin kun Lucas on "niin helppo" lapsi. Joo, voi olla, ainahan löytyy joku kenellä menee huonommin, mutta kun nämä yhden lapsen vanhemmatkin valittavat kuinka elämä on joka päivä niin rankkaa. Musta on ihan normaalia että mä hoidan kotityöt, Stefan tekee 50 tunnin työviikkoa enkä missään tapauksessa haluaisi kuluttaa sitä yhteistä vapaa-aikaa kiukutteluun siitä mikä on muka kenenkin hommaa. Mä olen kotona, kotihommat on mun hommia!

Mikä tästä muka tekee niin rankkaa? Jos mä oon duunissa ollut väsynyt, en mä ole voinut ottaa tyynyä (tässä "duunipaikassa" Lucaksen puhallettava kuminen putkilelu), mennä vain makaamaan lattialle ja sanoa asiakkaalle että kiipeilee mun päällä. Jos mulla on ollut nälkä, en mä ole voinut sillä sekunnilla avata jääkaappia ja helpottaa sitä. Jos ulkona on ollut kiva keli, en mä ole voinut vain lähteä ulos siitä nauttimaan, mun on pitänyt pysyä työpisteelläni. Jos asiakasta on kiukuttanut, on sen jutut pitänyt kiltisti kuunnella, ei piristää sitä kutittamalla tai laulamalla sille Disneyn lauluja Youtuben säestyksellä.


Myöskään varpaani eivät koskaan ole liiemmin asiakkaita kiinnostaneet.

Esimerkki: Stubain kiirepäivinä sain yleensä 7-8 tuntia ensin työskenneltyäni pidettyä yhden kymmenen minuutin mittaisen tauon jonka aikana ehdin äkkiä käymään vessassa ja syömään seisaalteni, jonka jälkeen jatkoin vielä pari tuntia. Kerran jouduin lautakengät jalassa tekemään raksa- ja siivoushommia vielä kuusi tuntia normaalin kymmenen tunnin duunipäivän päälle. Nykyään mun ei tarvitse edes seistä kuutta tuntia, jos en jaksa. Onpa rankkaa duunia, hikihän tässä tulee.

Okei, kotiäitinä vastuu on valtava. Beibiä ei voi laskea silmistään hetkeksikään, tai jotain tapahtuu (ainakin meidän terroristin kohdalla). Lucas alkoi nukkua kunnon päiväunia vasta 6-7 kuukauden ikäisenä, siihen saakka se veteli maksimissaan puolen tunnin pätkiä. Silloin olikin hurja huomata, kuinka paljon ne päikkärit vaikuttaa myös muhun. On erittäin rentouttavaa kun voi yli tunnin ajan keskittyä täysillä pelkästään omiin juttuihinsa (oli se sitten siivoamista, Greyn anatomiaa tai dataamista), ilman että pitäisi kokoajan katsoa mitä tuhmuuksia Lucaksella milloinkin on mielessään.

 
Kyllä, Greyn anatomia on kotiäidille parasta lääkettä, hillitön parkuminenhan rentouttaa aina!

Se paras palkinto, mitä tästä "työstä" voi saada, on se että saa olla pienen ihmisen elämässä mukana jokaikinen päivä, nähdä kuinka se kokoajan oppii ja tutkii uutta ja välillä löytää jokaisesta pölypallostakin hupia. Ja jos tylsää tulee, niin voi myös vaikka imuroida niitä pölypalloja, niin ettei jokainen päädy sen pienen ihmisen suuhun. Toki sillä samaisella kääpiöllä on välillä hetkiä, jolloin kaikki on huonosti eikä mikään ikinä koskaan voi sitä parantaa, mutta sehän on normaalia, onhan niitä meillä aikuisillakin!

Voin täydestä sydämestäni taas todeta, kuinka rakastan tätä "työtäni" ja oon erittäin onnellinen kun mulla on mahdollisuus olla Lucaksen kanssa kotona, kaikilla sitä ei ole. En kuitenkaan suostu sanomaan tätä työksi muuta kuin lainausmerkeissä ja lomakkeita kirjoittaessani. Lukiskohan tätä joku kuka olis mun kanssa eri mieltä, kuulisin mielelläni ajatuksia, olit sitten samaa tai eri mieltä!

maanantai 12. elokuuta 2013

Liero-Lucas!

Lucas repi toissapäivänä nettikaapelin kaksi osaa irti toisistaan niin, etten näillä uskomattomilla atk-taidoillani osannut niitä toisiinsa enää takaisin liittää. Stefan korjasi sen sitten vihdoin eilen illalla, puolitoista vuorokautta on tällaiselle hausfraulle erittäin pitkä aika olla ilman nettiä! Oon Googleriippuvainen ja eniten ärsyttikin se, etten päässyt heti tarkastamaan, jos joku asia tuli mieleen (esimerkiks kuinka vanha Usain Bolt on tai kuinka lämmintä meidän viereisen maauimalan vesi juuri eilen olis ollut).


Ei Internetyhteyttä. Kiitos Lucas.


Lucaksen mielestä myös kenkäteline vaatii monta kertaa päivässä hieman järjestelemistä.


Samoin laatikosto... Nykyään siinä on edessä tuoli siihen saakka kunnes saan niitä typeriä salpoja!


Lucas osaa irroittaa paitsi johtoja, myös kirjan läppiä, viimeks lähti Tuutikilta pää! :( Onneks oon hyvä laittamaan ne takaisin, kunhan Lucas ei ehdi syömään niitä... Nyt lieroilija pureskelee Stefania, kuten aina väsyneenä, joten äkkiä ruuantekoon että liero pääsee päikkäreille!

torstai 8. elokuuta 2013

Torstain toiveita!



Kuva cdon.fi

Lucas tahtoo taaperokärryn! Tai siis, Lucas tarvitsee taaperokärryn koska tällähetkellä se yrittää kävellen työnnellä leikkikaartaan ympäri kämppää (ei, siinä ei ole renkaita alla). Puinen vai muovinen? Puinen on kuulemma tukevampi ja kauniimpi, mutta muovinen pitkäikäisempi, sitä kun voi käyttää myöhemmin myös ulkoleikeissä. Jarrumekanismi on ehdoton, mutta mitä muuta pitää ottaa huomioon?


Racoon Baby Boy Rainsuit, Kuva ballot.valmiskauppa.fi

Lucas tahtoo kurahaalarin! Okei, Lucas ei välttämättä tarvitse kurahaalaria, koska Itävallan syksy ei yleensä ole kovin kurainen. Mutta jospa tänä syksynä normaalista poiketen sataiskin tosi paljon ja joka paikka olis märkä? Sillon olis hurjan kiva että olis joku tollanen oikein söpö haalari joka päällä vois konttailla ympäriinsä niljakkaassa maassa syömässä kiviä ja limaista nurmikkoa. Joo, mami toiveajattelee että Lucas muka liikkuis parin kuukauden päästä edelleen kontaten... Olis se kätevä vaikka kuivalla hiekkalaatikollakin!



Lucas tahtoo toppahaalarin! Meillä on kyllä yksi, mun kaverin pojan vanha (kuten monet muutkin Lucaksen vaatteista), mutta se on tosi tummansininen ja mä himoitsisin jotain vähän vaaleampaa, esimerkiks tota ylläolevaa Jonathania. Ei, mä en tunne mitään haalarimerkkejä, mutta tuo oli oikeastaan ainut söpö minkä löysin! Voihan talvella käyttää vaaleampaakin, lumihan on puhdasta? Lucas on sellainen pihahirmu että kaks haalaria vois tulla oikeasti tarpeeseen!


Kuva amazon.de

Lucas tahtoo lelulaatikon! Tällähetkellä sen lelut majailee entisessä ostoskorissa (entisessä siksi, koska Stefan hajoitti sen sullomalla sitä kaljakorin kanssa vierekkäin auton takaluukkuun, ei mahtunut), mutta se on niin hutera että mua aina pelottaa kun Lucas heiluttelee sitä seisoessaan. Ja olishan tollainen paljon nätimpikin kuin punavihreä muovinen kori jossa lukee Interspar! Nämä sekä nämä oli musta ihan supersöpöjä, niitä voi laittaa päällekäin niin monta kuin tahtoo!

Lisäksi mami tarvitsee ehdottomasti (nyt piti käydä Ikean sivulta tarkastamassa suomenkielinen nimi) kaapin- sekä laatikonsalpoja! Tyhjensin aikaa sitten olkkarin pöydän tavarat juurikin niihin laatikoihin sekä kaappeihin, jotka Lucas oppi nyt sitten avaamaan. Mitä te suosittelisitte, mitkä toimii?

Mami tarvitsee myös jäitä hattuun, talosuunnitelmat alkaa olla sillä mallilla että keväällä pitäisi ihan oikeasti aloittaa remontti. En malta odottaa että pääsen sisustelemaan (rahan- sekä omien kykyjen käyttö sallittua: en aio sisustaa, vaan aion sisustella), varsinkin Lucaksen huoneeseen mulla on ihan liikaa kaikkia ihania ideoita joita en mitenkään voi kaikkia toteuttaa. Okei, nämä oli musta jo vähän turhan övereitä.

Nyt tarvitaan isi äkkiä kotiin että mami sulkee internetin ihmeellisen maailman ja alkaa katsomaan pelottavaa Harper's Islandia. Meidän paras kamera on edelleen rikki, toiseksi parhaan laturi on kadonnut (oon satavarma että se on jäänyt Suomeen, mutta kukaan ei myönnä nähneensä sitä) ja kolmas on tosi hidas enkä oikein jaksa käyttää sitä joten Lucaksen kuvia on turha odotella. Se on kuitenkin yhtä söpö kuin ennenkin, varsinkin kun sen pisimmät suortuvat on alkaneet kihartua! Aaaww adiooos ♥ !

tiistai 6. elokuuta 2013

Lucas 10 kuukautta!

  • Useimmat lapset osaavat nyt ryömiä tai kontata nopeasti. V !
  • Tasapaino kehittyy huimaa vauhtia, ja jotkut lapset saattavat jo osata kävellä tuen, esimerkiksi työnnettävän kärryn, avulla. V
  • Seisomaan nouseminen on lapselle helpompaa kuin takaisiin istumaan laskeutuminen. ?
  • Kiipeäminen esimerkiksi matalien tuolien päälle tai rappusille alkaa kiinnostaa. X
  • Kaatumiset ja muksahtelut kuuluvat siis asiaan ja lapsen kokeilut vaativat vanhemmilta suurta tarkkaavaisuutta — ja nopeaa reaktiokykyä! V
  • Liikkuvainen ja utelias lapsi ei ehkä enää ole syömis- ja vaipanvaihtotilanteissa aivan yhä yhteistyöhaluinen kuin ennen. V
Ellei Lucas ole konttaamassa ympäri kämppää, se on nousemassa joka paikkaan seisomaan tai kiertämässä kävellen olkkarin pöytää ympäri siitä tukea pitäen. Ilman tukea ei suju vielä kumpikaan, seisominen tai käveleminen (onneksi), mutta se osaa chillisti nojailla ylävartalollaan pöytään tai sohvaan niin että kädet ovat vapaina muihin aktiviteetteihin. Jokin aika sitten se oppi taputtamaan, eikä meinaa enää malttaa oikein vilkuttaa ihmisille vaan alkaa sen sijaan esittelemään taputustaitojansa. Se myös kuljettaa kaikkea suussaan ympäriinsä ja näyttää ihan koiralta....


Lucas tykkää perusjutuista - juttelemisesta, musiikista, peileistä, lisäksi myös se asioiden terrorisointi ja uutena ihanuutena laatikoiden availu ja tyhjennys on lähellä sen sydäntä! Kaikista parasta on kuitenkin kirjojen lukeminen (varsinkin Puppe saa kiukun hetkessä katoamaan). Puisella helistimellä on ihana hakata ihan kaikkea, esimerkiks lattiaa, pöytää, pesukoneen rumpua, mahdollisimman voimalla tietysti ja mieluiten silloin kun joku nukkuu. Draamailu on nykyään ehkä suurempaa kuin ennen, varsinkin jos jännittää. Ilmeily ei ole vähentynyt, pikemminkin lisääntynyt!


Nukkuminen on ehkä vähän vähentynyt, mutta tadaa - meillä nukutaan heräämättä aamuun asti! Viikon verran Lucas on mennyt nukkumaan yhdeksän maissa ja herännyt sitten 6.30-7.30 välillä, eikä ole edes heti alkanut vaatimaan ruokaa vaan on höpötellyt tyytyväisenä norsunsa kanssa ja heitellyt tavaroita niin pitkään kunnes joku on jaksanut nousta (joka välillä on kestänyt jopa puoli tuntia, hups...).


Pituutta löytyy 71,5 cm joka on 1,5 cm enemmän kuin kuukausi sitten. Muista mitoista ei taaskaan tietoa! Kahdeksas hammas ilmestyi viime viikolla. Lucas on yhä vain edelleen maailman ihanin beibi eikä mami oikein käsitä että enää kaksi kuukautta ja beibi on jo VUODEN vanha! Iiks ♥ !

sunnuntai 4. elokuuta 2013

34 x picture!

#1: A picture of you in your room.


Hyvää huomenta osoitteessa Wiesenweg 7.

#2: A picture of you posing with someone you don't actually like.


Ei mulla ole kuvia jostakusta kenestä en tykkää! Joten vaan tällainen heppu josta en tiedä kuka se on ja miksi se on samassa kuvassa mun kanssa. Mysteerinen brittisotilas, jonka kanssa en edes puhunut. 

#3: A picture with a former crush.


Hiihdonopettajat...

#4: A picture of you very drunk.


Oli pakko laittaa kokonainen kuvasarja ylppäreistä, kello oli jo aika paljon, takana mm. 16 pulloa kuoharia ja olin lähdössä baariin mutta äitipuoli yritti estellä. :D

#5: A picture of you with a parent or two.


Stubaissa tuolihississä mamin kaa, mamia pelotti hihi!

#6: A picture of you on your birthday.


Kakskymppisiltä, tai oikeastaan nelikymppisiltä, oon syntynyt samana päivänä mun kaverin kanssa (mutta ei tuon kuvassa olevan) ja järjestettiin juhlat usein yhdessä.

#7: A picture of you in one of your favourite outfits.


 No esimerkiks tämä Benchin mekko vaikka!

#8: A picture of you from your younger years.


Riparilla 2004, mulla oli jonkun verran tuota tukkaa...

#9: A picture of you making a goofy face at the camera.


En kyllä tarkoituksella goofyillyt, vaan mulla oli suu täynnä viinirypäleitä matkalla abiristeilylle ja Miska kiusas.

#10: A picture you might have edited to make yourself more attractive.


En ikinä muokkaa kuvia joten olkoot sitten tämä editointi. :D

#11: A picture of your special someone.


"Tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain" ♥

 #12: A picture of a night you regret.


En kadu enää oikeastaan mitään iltaa, mutta ilta jona pelasimme monta tuntia hulvatonta juomapeliä tequilalla ei ollut kovin hyvä idea. Ottaen huomioon että seuraavana päivänä jokaisen piti olla 7.30-18.00 duunissa, silloin vähän mietitytti että miksi... :D

#13: A picture of you showing off a new haircut (even if it's an old haircut).
 

En mä löytänyt mitään missä esittelisin uusia hiuksiani, mutta tässä mulla on vähän aikaa tätä ennen leikattu etuhiukset. Leikkasin ne usein syksyllä ja annoin kasvaa sitten kesäksi pois. Ja ei, tämä kuva ei ole kyllä vuodelta 2001, ehkä MTV3 on. :D 

#14: A picture of you truly being yourself.


Oooonhan suomalainen (en kuitenkaan perussuomalainen), bruna on tosin peräisin etelästä...

 #15: Your most recent picture.


Mentiin viime viikolla Lugin kanssa yöjunalla Rovaniemelle!

#16: A picture of you being absolutely ridiculous


Tässä on myös muita naurettavia ihmisiä, en tiedä mistä se lähti mutta kaksipäiväisissä pikkujouluissa ykkösbiisi oli Eran Ameno, jota me aina alettiin hoilottamaan tollain kädet ylhäällä. Muunmuassa baarin aulassa. Tämä kuva on aamuviideltä, kun osa tuli baarista. Ihan normaalia.

#17: A picture you’re tagged in on Facebook that you aren’t actually in.

   
Hyvä paikka juhannuskokolla...

#18: A picture of a time in your life that’s over, but you wish it wasn’t.


"Vähän" huono kuva, mutta se kun meillä oli oma, ihana, hulvaton poni jonka kanssa riitti tekemistä, tässä ollaan lähdetty pariksi päiväksi kaverin kanssa mummon luokse landelle. 

#19: A picture of a time in your life that’s over, and you couldn’t be more thankful that it is.


Lukio... no words needed. Esimerkiks tämän kyseisen filosofian kurssin kokeessa nukahdin...

#20: A picture with your favorite doll.


Minkä ihmeen nuken... Raimo ajakoon asian. :D

#21: A picture you had no idea was being taken.
 

Toogabileet, muuta tästä kuvasta ei pysty kyllä sanomaan.

#22: A picture of you when you were anything but happy… even if you were smiling and did your best to hide it.


Juhannussunnuntaina kolmen päivän juhlimisen jälkeen lähdössä Himosfestareilta suoraan duuniin. Ensin pelkäsin että kuolen, sitten pelkäsin etten kuolekaan...

#23: A picture of you when you were a different person than you are now.


Isoskurssilla 2005, juuri lukion aloittaneena.

#24: A picture of you in a fashion "DON’T".


Oh dear, 2004 parasta oli lyhyet paidat ja matalat housut... Palelee! 

#25: A picture of you in a swimsuit - whether you love it or loathe it.


Oo, miten suloinen kesä, kun se loppuu jää vain pimeä!

#26: A picture of your recent headshot.

 
 Ainakin forehead, moi Lucas!

#27: A picture of you with someone you love.

  
Keikkaa vetämässä rakkaimman siskon kanssa ♥ (kattolamppu mikrofonina toimii aina).

#28: A picture of how you’d like the world to see you.


Fiksuna, raikkaana, normaalina, kauniina, usein kampaajalla käyvänä ja muutenkin itsestään huolta pitävänä, muodikkaasti sopiviin ja tietysti oman sukupuolensa vaatteisiin pukeutuvana ja ja ja...

#30: A picture that describes how you’d like to spend every day.


"Sinä olet minun ilta
Päiväsiestan tee
Olet kultainen kuunsilta yli raivoovan veen
Sinä olet eri maata, ei sitä kartalla näy
Eikä sieltä tahtoisi pois, kun kerran siellä käy"

#31: A picture of a time when everything was changing.


 Ylioppilastodistus vihdoin kädessä ja elämä viimein edessä!

#32: A picture that makes your heart hurt.


Se, että läheiset on niin kaukana Suomessa, se ikävä joka ei helpota ikinä.

#33: A picture that makes your heart smile.


Kenenpä ei ♥


#34: A picture of one of the best times of your life.

 
Jokainen hetki, jolloin mun miehet hymyilee onnellisena ihanalle elämälle ♥