keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Fasching!

Toissapäivänä oli Rosenmontag (ruusumaanantai) joka aloitti ihanan Faschingin, itävaltalaisen "laskiaisen". Tai no, oikeastihan Fasching alkaa jo marraskuussa ja liittyy aikaan ennen paastoa (Itävalta on katolinen maa), mutta me ollaan juhlittu aina maanantai ja tiistai (Faschingtiistai) ja niitä pidän tietysti tärkeimpinä päivinä. :D Fasching on karnevaali, joka juontaa juurensa jonnekin erittäin kaukaiseen historiaan mutta koska ketään ei kiinnosta minne niin jätän kertomatta. Sen sijaan voin näyttää lähempää historiaa ja paria viime Faschingia kuvien avulla. :) Voin laittaa myös muistakin kuvia kun en usko että kovin moni tänne eksyy. :D


2011 olin Stubaissa ja oltiin seitsemän Lumikkia ja yks kääpiö. Osa tytöistä oli ollu duunissa toi mini-dirndl päällä mutta mä en voinut koska olisin sotkenut sen ruokaa laittaessani ihan kokonaan (mun valkoiset kokkipaidat oli joka ilta aika hirveen näkösiä, onneks joka aamu sai uuden). Pääsin jo puoli neljältä, laskin kauhee kasa tavaraa mukanani sinne ravintolaan missä muut tytöt oli duunissa, vaihdettiin siellä vaatteet ja juotiin vielä pomon tarjoamia skumppia terassilla ennenkuin hypättiin gondoliin ja matkattiin ala-aseman après skihin bailaamaan. Sieltä suunnattiin illalla vielä keskustaan baariin, oli kyllä tosi hauska ilta. :D

Mites noi ripset ! :D



Mulle jäi vähän hämärän peittoon noi Intersportin poikien asut, niillä oli kaikilla tommonen kiva vihreä/kastelukannuteema. :D Noi naiset bongattiin après skistä, en tiedä kuinka kauan ne on noita tehnyt! Hans oli kamala nainen ja vielä kamalempaa tosta tekee sen että noi kaikki hirviövaatteet oli yhden työkaverin kaapista. :D

*

2012 olin Serfauksessa (ja autuaan tietämätön Lucaksesta :D) ja alettiin etsiä pukuja netistä tosi aikasin ja itsehän löysin sitten aivan ihastuttavan ilmestyksen, LUMIUKON! Ajattelin että sen kanssa olis helppo olla sekä duunissa että laudan päällä, mutta no way, se pää oli ihan katastrofaalinen! :D Säikäytin myös yhden lapsiparan, se luuli että oon nukke haha ja kun aloinkin puhua se melkein hyppäs seinälle. Illalla oltiin vaan meidän duuniporukalla vuorten keskellä ja oli kyllä ihan huippuhauskaa, syötiin ja juotiin hyvin ja laulettiin Singstaria. :) Ja seuraavana päivänä pukeuduttiin taas meidän ihaniin asuihimme asiakkaiden iloksi.

Iso Paha Susi-Lenka ja minä ja meidän baarin kauniit koristelut. :D

Juominen oli hankalaa, piti juoda pillillä silmän kautta :D

 Amppari-Anita ja Kipparikalle-Peter

Kohti ääretöntä ja sen yli-Björn :D

Illan inkkari-Lenka ja kamala transu-Stefan :D

Mä en muista mikä Jakob oli ... :D

Kana-Stefan ja Saw-Dominik.

Manni korjaili mun tanssissa vaurioitunutta päätä. :D

 Anja tais olla joku pirunmorsian. :D

Vielä joskus taas juhlitaan Faschingia samanlailla, tai no, toivottavasti ei ihan samanlailla. :D Tällähetkellä oon kuitenkin edelleen onnellisempi näin, mulla on ihania muistoja ja vielä ihanempi syy miksei seuraaviin vuosiin kuulu moinen päätön bailaus (haha miten oiva sanavalinta lumiukko olikin illalla ilman päätä). Ikävä vaan kaikkia noita ihania tyyppejä, luojan kiitos on olemassa Facebook! Mitä ihmiset teki ennen internetiä ja kännykkää? Etsi osotteita puhelinluettelosta ja toivoi että kirje löytää perille? Ihmisparat! Jopa mun 73-vuotias mummoni on Facebookissa, harmi vaan et kovin moni muu sen ikäluokasta ei varmaan edes osaa käyttää tietokonetta. :D

Mulla olis ollu enemmänki kuvia mutta se muistikortti on Stefanin mukana duunissa josta se kohta myös pääsee joten me aletaan Lucaksen kanssa tekeen nachopaistosta (tai kuten entinen poikaystäväni totesi: sipsipitsaa) omnomnom ciaooo :*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti