sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Negasekakasa!

Lucas on tämän kuluneen reilun vuoden aikana kasvattanut mun kärsivällisyyttä aivan valtavasti, mutta mitä ilmeisimmin varastanut samalla mun loistavaa vastustuskykyä. Olin taas kipeä! No okei, ei voi sanoa että kovin sairas koska voimat ei kadonneet tällä kertaa ihan täysin ja jaksoin tehdä kyllä edes jotakin toisin kuin viimeksi, eilen tallustelin jopa kauppaan asti.

Yskä ja nuha vaivaa edelleen, mutta taukoamaton aivastelu on vihdoin jättänyt mut rauhaan. Paitsi tietysti ihana ACHOO-syndrooma, jonka olemassaolosta en pitkään aikaan edes tiennyt, ajattelin vain aina että onpa kaikki dorkia kun eivät tajua katsoa valoon jos aivastuttaa. Tiedän kaksi ihmistä itseni lisäksi kenellä tämä on - Lucas ja Stefanin isi. Onko muita? Aamuisin pimeässä makkarissa annetaan Lucakselle aina puhelin vaipanvaihdon ajaksi ja kun se saa näyttöön valon tulee heti aivastus!


Aurinko saa Lugin aina aivastamaan!

Sairaskertomukset ohi, Lucas on siis taas säilynyt terveenä, kuten koko elinikänsä ajan. Se ei ole vieläkään ikinä kärsinyt kuin kerran, pari jostain mininuhasta. Onneks! Kyllä mä olen mieluummin itse kipeä kuin katselen sen kärsimyksiä, tollaista puhumatonta taaperoa kun on niin hankala auttaa kun ei se osaa kertoa missä on vika.

Tai no, osaahan se puhua tosi hyvin, se oppi juuri ensimmäisen kunnon sanansa (vaikkakin onhan mamakin tietysti kunnon sana, mutta kuitenkin). Sana oli kala. Tärkeä sana, sitä tarvitsee tosi usein!


Videossa ollaan juuri aamupalalla joten on aika hämärää, varsinkin kun tuona aamuna Lucas päätti herätä kuudelta, kuten tällä viikolla melko usein on käynyt... Ennen se on uskonut mua ja jatkanut unia kun olen sanonut sille että ei kukaan tahdo herätä näin aikaisin, mutta enää ei onnistu! Onneksi se ei sentään ihan joka aamu tee sitä vaan nukkuu sinne seitsemään, mutta jokainen kerta on musta liian usein!

Mua myös pelottaa kokoajan että Lucas herää kohta jo päikkäreiltä, koska eilen se päätti herätä TUNNIN nukuttuaan! Olin just ehtinyt itse pyöriä sängyssä vartin verran (en ilmeisesti osaa nukkua päikkäreitä edes tollain vajaakuntoisena) kun alkoi kuulua höpötystä ja kaikista yrityksistä huolimatta se ei enää nukahtanut. Yleensä se nukkuu siis kolmisen tuntia, joten voi kuinka meillä olikin mukava loppupäivä... Ei vaan, yllättävän kiltisti se oli vaikka varmasti väsytti!


Myös Lucas on usein sitä mieltä että aamu on alkanut liian aikaisin...

No mutta, ennenkuin se herää alan katselemaan josko raaskisin tilata vaatteita itselleni! Naputtelen netin ostoskoreja aina täyteen kaikenlaista ja sitten karsin sieltä pikkuhiljaa huomaamattani kaiken pois kun "en mä oikeasti tätäkään tarvitse". Mulla olis kaapissa jos jonkinlaista hepenettä mutta oon turvonnut tänä vuonna niin ettei ne näytä kovin kivoilta päällä! Ehkä me lähdetään lenkille jahka Lucas herää... Liikunnan riemusta (siis mistä...) joku toinen kerta, adioos :) !

10 kommenttia:

  1. Voi mikä ihana laatikkopää :D Ja siis toi kalavideo on ihan paras ♡ ♡ tätin sydän on mennyttä! Mutta Lunahan tästä(kin) sanoin nasevasti, että eikö Lucas seekku oikeesti osaa puhua mitään, mää kyllä osaan :D sitten yritin Lunalle selittää että serkku on vähän pienempi ja vasta opettelee puhumaan, mutta ei menny jakeluun ku he ovat kuulemma saman kokosia.. ok asia selvä :D suukot ja halit ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai he ovat samankokoisia, no oon mä kyllä aika vahva kun jaksan kantaa Lunan kokoista pikkupakettia sylissä harva se päivä :D ! Ei teillä sattuis oleen videolla Lunan puhumaan oppimisia, ehkä se sitten ymmärtäis että kukaan ei osaa syntyessään puhua, edes se. :D Kalapusuja takaisin ♥

      Poista
  2. Mäkin aivastan aina, eikä Ville ikinä usko, että se johtuu valosta. Nyt voin sanoa sille, että sen verisukulaisistakin löytyy yhtä friikkejä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä aina vuosikaudet yritin kaikille sanoa että kato valoon jos jotain aivastutti ja kaikki vaan aina nauro että hahhah, mikä vitsi ja mä vaan ihmettelin et miksne on niin tyhmiä eikä tee sitä ! Kunnes pari kuukautta sitten joku linkkas tommosen jutun Facebookissa ja tajusin että ei kukaan olekaan ollut tyhmä, kaikki ei vain ole yhtä friikkejä :D ! Olin kyllä ihan yllättynyt kuinka tilastollisesti yleinen se onkaan!

      Poista
  3. Ihana video!!:D Apua miten söpö toinen voi olla :')
    Hajosin tolle laatikkopäälle xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Häiritsin ehkä vähän sen ruisleivän mussutusta kyselyilläni ;) Ja siis on mullekin tullut mieleen vetää tollanen päähän kun kello näyttää 6:05 ja herra tahtoo herätä... Että onhan se varsin ymmärrettävää :D !

      Poista
  4. Kala on melki yhtä tärkeä suomalainen sana kuin nakupelle. :D
    T: Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On on tottakai... Mutta vain melkein. :D Ehkä kolmantena tulee sitten haisulipossu, kylläpä mä aloitankin tän suomenkielen Stefania ajatellen tarpeellisista sanoista, voi sitten Suomessa taas jakaa oppejaan. :D

      Poista
  5. Hei tunti on paljon :D Niilo herää monesti 5-6 aikaan aamulla, nukkuu päikkäreitä HUIMAT 30-45 min ja käy illalla nukkumaan ehkä 20 -.-

    Kala on tärkeä :D Meillä uusin lemppari sana on HYVÄ HYVÄ!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjotinkin tosta nukkumisesta just, ennen mullekin se Lugin yks hikinen puolituntinen oli ihan okei mutta nyt se kolme tuntia on kyllä ihan ehdoton enkä edes tiedä miten sitä onkaan selvinnyt sellaisilla minipäikkäreillä haha :D !

      HYVÄ HYVÄ :D ! Meillä ihan kaikki esineet ja asiat on nykyään "ka" :D

      Poista